Lasse gætter huspriser på TikTok - nu har han vundet en pris for det
Ejendomsmægleren i Haderslev bruger sociale medier som Instagram og TikTok til at nå flere kunder i alle aldre. Og det har båret frugt.
Der findes 1.382 ejendomsmægler i hele landet med over 7.000 ansatte. Alligevel har RealMæglerne i Haderslev og Vojens kunnet skille sig ud.
I denne uge modtog de nemlig en særlig pris som "Årets bedste sociale medie ejendomsmægler".
- Det er helt vildt. Det er lige før, at det er lige så stort som begge mine børns fødsler. Vi har haft butikken i Haderslev i 2,5 år, og for os er det det ypperste, man kan opnå sådan rent prismæssigt, siger Lasse Erbs, der er ejendomsmægler og indehaver af RealMæglerne Haderslev & Vojens.
Han fortæller også, at det er første gang, at en sønderjyde vinder prisen.
Det er Mæglerakademiet, der uddeler prisen. De efteruddanner ejendomsmæglere, og ifølge Lasse Erbs bliver vinderen ikke valgt på grund af omsætning, men hvor godt de gør det på de sociale medier.
- Sidste års vinder var Danbolig i Holbæk, der har eksisteret i 25 år. De sælger 700 ejendomme og har et meget, meget større budget, end vi har. Så det var fuldstændigt vanvittigt at vinde.
På sin hjemmeside skriver Mæglerakademiet, at Danmarks bedste SoMe-mægler kendetegner sig ved at have en stærk position på en enkelt kanal eller på tværs af de forskellige medier.
Hul i markedet
Lasse Erbs startede sin mæglerforretning i 2022, og siden er det gået stærkt. I dag er de en af de største mæglere i byen.
- Jeg så et hul i markedet med den her måde at markedsføre sig hardcore på de sociale medier. Og alle de gamle mæglere i byen og venner og familie troede ikke, at det kunne lykkes. Det ved jeg heller ikke, om jeg selv gjorde, fortæller han.
TikTok-ejendomsmægleren mener, at branchen er gammeldags. For at prøve at skille sig ud laver Lasse Erbs derfor videoer til både Facebook, Instagram og TikTok.
- I starten grinede folk lidt af det, men nu har de virkelig taget det til sig. Nu er vi dem fra videoerne, og det er vi blevet kendt for.
Dyrt udstyr
Mens den første video blev lavet med selfiestang og telefon, har ejer sidenhen satset stort og investeret i et kamera til 100.000 kroner og en green screen.
Idéen var ramme så bredt et publikum som muligt på de sociale medier. Også den unge målgruppe. Og i sommer lavede Lasse Erbs derfor en serie på fem afsnit sammen med den kendte youtuber, Morten Münster.
- Alle sagde, at det var spild af tid at lave børne-tv, men ugen efter fik vi tre huse til salg, fordi en mor havde siddet og kigget med, og hun syntes, at jeg virkede som en sympatisk mand.
Og med den nye pris tror mægleren fra Haderslev på, at det vil gøre en forskel.
- For det første vil det komme til at betyde noget markedsføringsmæssigt. For nu kan vi jo officielt fortælle, at vi er rigtig, rigtig gode til det, vi laver. Vi vil nok også vækste en del på grund af det her, siger han.